Studiując modę, upewnij się, że nauczysz się, jak być zaradnym. Możesz stać się ekspertem w branży za niewielką inwestycję poprzez nasiąkanie informacjami i otaczanie się ludźmi z branży. Wydarzenia osobiste stają się coraz bardziej popularne, ale wiele firm organizuje również webinaria lub rozmowy online. W ten sposób możesz dowiedzieć się więcej, nie wychodząc nawet z domu.
Multitasking
Branża modowa ma ogromną różnorodność produktów do wyboru i ważne jest, aby znaleźć te, które będą najlepiej odpowiadać Twoim potrzebom. Multitasking to praktyka wykonywania dwóch lub więcej zadań jednocześnie, aby pozostać produktywnym. W dzisiejszym świecie mody jest to szczególnie ważne. Pomaga to utrzymać się na szczycie obciążenia pracą.
Jest to możliwe dzięki wybieraniu ubrań, które dobrze ze sobą współgrają. Na przykład odwracalny trencz jest uniwersalnym wyborem na sezon jesienno-zimowy. Można go nosić pod marynarką lub na koszulkę. Z odpowiednimi dodatkami może być nawet noszony jako sukienka. Więcej projektantów mody wprowadza do swoich kolekcji elementy odwracalne. Na przykład Burberry wprowadziło niedawno płaszcz przeciwdeszczowy z gładką stroną gabardynową i stroną w kratę. Posiada ona zapinane paski i naszywane kieszenie. Innym uniwersalnym elementem jest odwracalna torba Falabella marki Stella McCartney.
Backwards pricing
Backwards pricing to metoda określania kosztu jednostkowego odzieży. Koszt produkcji jest mnożony przez dwa lub cztery, aby określić cenę detaliczną. Zazwyczaj koszt jednostkowy wynosi około PS80 lub PS100. Wliczane są również koszty ogólne, w tym wynagrodzenia oraz koszty projektowania i magazynowania.
Metoda ta sprawdza się w przypadku produktów na wczesnym etapie rozwoju. W zależności od produktu i marki, pomaga określić, ile należy pobierać opłat. Idealnie, twoja cena powinna odzwierciedlać to, co konsumenci są skłonni zapłacić za produkt. Na przykład, jeśli twój produkt to legginsy, powinieneś pobierać więcej niż koszulka.
Podczas ustalania cen swoich produktów, niektórzy właściciele firm odzieżowych używają współczynnika trzech. Ta metoda wymaga więcej matematyki, ale może działać lepiej niż po prostu podwojenie lub potrojenie kosztów. W ten sposób można „wchłonąć” wszystkie koszty do struktury cenowej. Ważne jest jednak, aby zrozumieć, że ta metoda może nie działać dla każdej firmy.
Polityka „one-in-one-out”
Posiadanie polityki „one-in, one-out” podczas zakupów ubrań może pomóc w zmniejszeniu ogólnej konsumpcji. Strategia ta wymaga oddania starej rzeczy, gdy dodajesz nową. Co więcej, istniejąca rzecz musi być z tej samej kategorii co nowa i może być z dowolnej części garderoby.
Praca w domu
Praca freelancera projektanta mody nie jest taka sama jak praca w biurze. Niezależnie od tego, czy tworzysz nową linię, czy tworzysz katalog, musisz śledzić trendy i inne szczegóły, a także musisz pokazać nowe projekty swojemu zespołowi. Oznacza to, że nie jest możliwe wykonanie całej tej pracy z domu. Podczas gdy trend pracy w domu został przyjęty przez wiele branż, branża mody nie do końca przyjęła tę praktykę. Trudno jest zaprojektować całą kolekcję ubrań dla klienta z domu, chyba że masz dużo miejsca do stracenia.
Podobne tematy